Dale Jacquette, Meinongian Logic, Berlin--N.Y.: de Gruyter, 1996, 237:
Plantinga не в состоянии разрешить проблему теодицеи. Поэтому даже возможность Бога, сочетающего всезнание и всесилие с благостью, не доказывается. Следовательно,
Plantinga не в состоянии разрешить проблему теодицеи. Поэтому даже возможность Бога, сочетающего всезнание и всесилие с благостью, не доказывается. Следовательно,
God as an impossible, necessarily nonexistent Meinongian object can nevertheless
be defined as an object than which none greater is conceivable or
logically possible. An existent God is metaphysically impossible as the unresolved
problem of evil indicates, unless a more acceptable solution than
Plantinga's is forthcoming. To be at once omniscient, omnipotent, perfectly
benevolent, and the author of an actual world in which there is moral and
natural evil is tantamount to being a round square. Meinongian logic implies
that even if God exists, an existent God could not possibly be greater or
more perfect than an impossible necessarily nonexistent Meinongian object
God.
-- Да, реальный Бог должен быть не столь велик, а попроще и похуже. но проблема теодицеи решается, если ввести свободную волю и определить ее любым параконсистентным способом (православным или молинистским), а православный Бог в майнонговской семантике должен обладать одновременно свойствами существования и несуществования.
-- Да, реальный Бог должен быть не столь велик, а попроще и похуже. но проблема теодицеи решается, если ввести свободную волю и определить ее любым параконсистентным способом (православным или молинистским), а православный Бог в майнонговской семантике должен обладать одновременно свойствами существования и несуществования.